Data dodania

18.06.2022
Studenci projektu AI Tech z wizytą w Dolinie Krzemowej

W dniach 13-18 czerwca 2022 r. sześcioro studentów specjalności Sztuczna Inteligencja (kierunek Informatyka), uczestników projektu AI Tech, odbywa – pod opieką prof. Miłosza Kadzińskiego – wizytę studyjną w Dolinie Krzemowej. W ramach wizyty zorganizowanej przez Polsko-Amerykańską Izbę Handlu zaplanowano szereg spotkań w ośrodkach wspierania badań naukowych, firmach technologicznych oraz na wiodących uczelniach z dziedziny AI.


W pierwszych dniach grupa odwiedziła firmę Cerebras – start-up, który specjalizuje się w produkcji chipów dużej skali dla wymagających obliczeniowo zastosowań AI oraz TechLab Innovation Center, gdzie wzięła udział w warsztacie poświęconym modelowi funkcjonowania firm oraz ekosystemowi innowacji w Dolinie Krzemowej. W kolejnych dniach studenci odwiedzili Berkeley oraz Stanford. Po tych czołowych światowych uczelniach oprowadzali ich pracujący tam polscy profesorowie. Uczestnicy projektu AI Tech wzięli także udział w serii spotkań z Polakami, którzy odnieśli sukces w gigantach informatycznych jak Airbnb, Intel czy Oracle. W trakcie ich trwania mieli szansę wysłuchać cennych wskazówek od osób ze środka największego ekosystemu sztucznej inteligencji na świecie.


Program wizyty obejmował też udział w US-Poland Science and Technology Symposium – konferencji organizowanej cyklicznie w Palo Alto, której celem jest wymiana wiedzy i networking w obszarach istotnych dla współpracy polsko-amerykańskiej. Temat tegorocznej edycji to AI – AN ACCELERATOR TOWARDS A MORE RESILIENT WORLD. Nasi studenci brali czynny udział w sesji AI Student Experience Exchange, gdzie mogli podzielić się swoimi doświadczeniami ze studentami z Uniwersytetu Stanforda oraz zaprzyjaźnioną grupą studentów z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.

Specjalność Sztuczna Inteligencja realizowana jest w ramach projektu Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych (AI Tech) razem z Cyfryzacja KPRM, a uczestnictwo w stażach i wizytach studyjnych jest jednym z kluczowych elementów programu kształcenia.

.
.
.
.
.
.
zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie
PL